Saturday, May 29, 2010

Filinta Önal heykel sergisi



Şair babadan, heykeltraş oğul Filinta Önal'ın "edebiyatı" da heykel...

İnsan sevdiği anlarla bütünleştiği zaman, yaşamsal bir akış içerisinde, karşısına bağlantılı anlar çıkarabiliyor...işte size geçmişten bugüne beni derinleştiren, anlar...etkilenişler...

1993-1994 arası şiirle tanıştığım dönemlerde, oturduğumuz apartmanda, annem, Ahmed Arif'in akrabasıyla tanışma şansına erişmiş ve bunun paralelinde annemin yakın bir arkadaşı Ahmed Arif'in şiir kitabı "Hasretinden Prangalar Eskittim" isimli kitabını anneme hediye etmişti. Yıl 2010 ve ben Filinta Önal ile tanıştım ve kendisini, eserlerini keşfetme şansım oldu. Bakın nasıl gerçekleşti...

Filinta Önal ile Grup Sanat Galerisi'nde 07 Ocak-02 Şubat 2010 tarihleri arasında gerçekleşen Habip Aydoğdu resim sergisinde tanışma şansına erişmiştim. Sonra anneme Filinta Önal ile tanıştığımı ve Ahmed Arif'in oğlu olduğunu öğrendiğimi söyledim.
Annem de çok mutlu oldu. Bunu neden anlatıyorum çünkü geçmişten bugüne benim için çok özel bir geçiş oldu...

Bir gün, Filinta, galeriye mermerden yaptığı kadın heykeli getirdiğinde, ilk defa bir eseriyle tanıştım; Avuç içini doldurmayacak küçüklükte mermerden yapılmış bir kadın düşünün. Butik kendine has sihirli tonları olan bir çalışma...Kadın bedeninin yumuşaklığını, yuvarlaklığını mermer üzerinde yorumlamış olması beni çok etkilemişti.
Kendi diliyle edebiyatını eserlerine yansıttığını hissettim. Gözlerindeki ışıltı, yontuculuk ve heykel sanatındaki yaratıcılığı, buluşculuğu, derinliği sayesinde Filinta bizlere yaşama dair mesajlar veriyor...

"Maddeye ruh katan" Filinta Önal'ın eserlerini görmenizi çok isterim.

Filinta Önal hakkında bilgi aşaağıdaki linki tıklayabilirsiniz:
http://212.58.11.161/pages/artist.aspx?section=100&lang=TR&artistID=271&periodID=&pageNo=0&exhID=0&bhcp=1

Filinta Önal
"Taş ve Maden"
heykel sergisi
26 Mayıs-09 Haziran 2010
BatıBirlik Sanat Galerisi
www.batibirlik.com.tr

No comments: