Monday, May 10, 2010

Nasıl olsa...

Kişi: "Doğada yaşamak istiyorum..."
Başka bir kişi: "Doğada devamlı hiçbir şey yapmadan yaşarsan sıkılırsın...bak ağaçlara, bitkilere vb. onlar doğada kendi düzenleri içinde yaşıyorlar. Sen de bir şeyler bulmalısın. Tüm gün doğada oturup hiçbir şey yapmadan yaşamak çok sıkıcı olacaktır"
Kişi: "Evet hiç böyle düşünmemiştim. Aslında şehrin yoğunluğundan kaçmak için keşke doğada yaşasam diyorum. Baharın gelmesiyle açan çiçekleri bu karmaşanın içinde görünce içinde kaybolmak istiyorum. Nasıl olsa onlar her bahar çiçekler açıyor, nasıl olsa onlar hep orda var diyemiyorum. Ama onları görmekten çoktan vazgeçmiş kişiler var ya da onları geçmişte görmüş ya da hissetmiş ama eskisi gibi hissetmediğini bildiklerim de var. Peri masalı gibi düşünebilirsiniz ama anlık pırıltıları görmek ve görebilenlerle paylaşmak çok mu zor? Her gün aynı döngünün içerisinde yaşayıp gidiyoruz. Monotonlaşmamak için, sıkıcı olmamak için kendinin farkına varmak için keyifli anları yakalamak lazım. Ben bu aralar gerçekten keyifli anları yakalayabildiğimi düşünüyorum çünkü birlikte farkediyoruz. Nasıl olsa..."

1 comment:

Anonymous said...

Bütün gün doğada yaşamak gerçekten çok sıkıcı olmazdı ama bunu kaotik bir ortamda görmeyi istememek gerekiyor aslında. Büyük şehrin sunduğu nimetleri ne kadar reddedebiliyor ki insanlar? Ya da kaç yaşında bunun farkına gerçekten varabiliyorlar? Sadece kalıplaşmış düşüncelerimiz içerisinde doğa, deniz kenarı ya da bir orman yolu bizim için önemli? her şeyin cevabının gerçekten doğada olduğunu idrak ettiğimiz gün… Temiz havanın ciğerlerimizi doldurduğunda; her şeye bütünüyle bakmayı öğrenebildiğimiz o anda; davranışlarımızın ve tutumlarımızın vitrininden çok mutfağını düşündüğümüz (düşünmeyi başarabilirsek) o anda; ve özetle doğanın, nedenleri ve sonuçları kendimize göre gerek matematiksel, gerek duygusal olarak eşleştirdiğimiz o anda belki de aradığımız cevapların sadece ve sadece doğada kendi benliğimiz ve beynimizle baş başa kalında bulabileceğimiz bir yer olduğunu anlayabiliriz belki…Belki yetersiz bir yorum ama eğer bu yorumu dediğim gibi büyük bir şehirde ve küçük bir odada yazıyorsak bize bu gücü veren bir şey vardır: Sadece müzik